Despre mintea umană

  Armonia în familie trebuie să dureze ”până când moartea ne va desparți”. Când unul dintre soți este bolnav celălat suferă iar armonia se diminuează, în cele mai multe cazuri. În altele, partenerii care veghează pe cel bolnav se dovedesc extrem de capabili pentru a întreține o atmosferă echilibrată în familie și astfel armonia între soți și cu restul familiei nu are de suferit.

  Pentru a ne ajuta să avem o minte sănătoasă și chiar și un corp sănătos vă propun să citiți (și să aplicați) ceea ce veți descoperi de-a lungul următorului articol. Succes!

  Mintea umană funcţionează cel mai eficient în jurul vârstei de 50 de ani, nu în tinereţe. Corpul şi creierul nu îmbătrânesc în acelaşi ritm. Dimpotrivă, puterea minţii creşte odată cu vârsta, arată studiile.

  Chiar este creierul condamnat la degradare?, se întreabă Barbara Strauch, jurnalist la „The New York Times” şi autoare a cărţii „Viaţa secretă a creierului adulţilor: Descoperiţi talentele surprinzătoare ale minţii de la vârsta mijlocie”.
  A descoperit că este înconjurată de oameni de vârstă similară care, deşi nu-şi puteau aminti numele restaurantului la care au mâncat sau al cărţii pe care tocmai o terminaseră de citit, puteau să coordoneze afaceri pe continente diferite, scrie Strauch în cartea ei, citată de „The Daily Mail”.
  Cercetătorii – sociologi, psihologi şi neurologi – au descoperit însă că, în cazul unei persoane ajunsă la vârsta a doua, creierulnu se comportă ca restul corpului. Este adevărat că memoria este afectată, la fel şi alte funcţii ale creierului legate de motricitate. Pe de altăparte, creşte abilitatea de a lua decizii corecte despre lumea din jur.
  Cercetătorii au folosit rezonanţa magnetică pentru a analiza efectele îmbătrânirii şi au constatat că celulele creierului nu se împuţinează subit. Dimpotrivă, creierul se adaptează şi le permite persoanelor trecute de 50 de ani să-l folosească mult mai eficient. Astfel,dacă tinerii folosesc pe rând cele două emisfere ale creierului, persoanele în vârstă reuşesc să le utilizeze simultan.
  De asemenea, se îmbunătăţesc capacităţile cognitive, după cum demonstrează un studiu care a urmărit evoluţia vieţii a 6.000 de americani timp de 40 de ani.
  Testele de vocabular, memorie, aritmetică, orientare spaţială, viteză de reacţie şi logică au demonstrat că oamenii cu vârste între 40 şi 60 de ani au obţinut rezultate mai bune decât cei de 20 de ani.
  Bărbaţii au avut cele mai bune rezultate în jurul vârstei de 50 de ani, pe când la femei, abilităţile s-au îmbunătăţit şi după vârsta de 60 de ani. Chiar şi abilităţile sociale şi capacitatea de a judeca corect oamenii şi situaţiile cresc odată cu vârsta.

  Partea creierului responsabilă cu emoţiile umane se micşorează mai lent decât celelalte zone.
  Un studiu realizat de Universitatea Harvard demonstrează că oamenii trecuţi de 50 de ani iau şi cele mai bune decizii financiare.
  Nu în ultimul rând, studiile contrazic şi teoria conform căreia îmbătrânirea aduce după ea dezamăgire şi depresii. Se pare că, pe măsură ce îmbătrânim, reacţionăm altfel la necazuri, creierul reuşeşte să se programeze să accentueze aspectele pozitive şi să le elimine pe cele negative.

Vreţi să aveţi o minte clară şi la bătrâneţe ?

Există metode de a vă menține creierul tânăr. Din păcate, mintea mai bună nu se poate obține odată cu vârsta, ci din contră, pierdem din ea, cu fiecare an ce trece. Cercetătorii au aflat însă că există diverse metode prin care putem opri declinul minții. Iată câteva dintre acestea:

Dansaţi. „Puține activități stimulează creierul așa de bine ca dansul!”, spune doctorul Daniel Amen, autorul cărții „O minte minunată la orice vârstă”. „Dansul necesită totul, de la coordonare și organizare, la planificare și judecată”, a mai scris acesta. Același lucru este valabil și pentru artele marțiale. Ambele cer poziționarea diferitelor părți ale corpului simultan și în sincron.

Mergeţi la fitness. Sportul creează celule noi într-o zonă a creierului vitală memoriei. Cercetătorii de la Universitatea Columbia au măsurat volumul sângelui din creierul adulților care merg la sală de patru ori pe săptămână, timp de patru luni și au descoperit că toată această activitate duce la producerea mai multor neuroni.

Mâncaţi ouă. Micul dejun ideal este un ou, potrivit medicului Larry McLeary, autorul programului „Încredere în creier”. Oul conține vitamina B, care obligă celulele nervoase să ardă glucoza, cea mai importantă sursă de energie a creierului. Oul mai conține și antioxidanți, care protejeaz neuronii de stricăciuni, și acizi grași omega-3, care mențin impulsurile nervoase la ritmuri optime.

Mâncaţi, de asemenea, multe fructe şi legume şi evitaţi mâncărurile grase, care diminuează abilitatea celulelor nervoase de a comunica între ele.

Fiţi activi. Nu deveniți leneși, pentru că dăunează grav sănătății. Implicați-vă tot timpul în diverse activități, pentru a vă menține mintea alertă.

Hidrataţi-vă mintea. Un studiu al Universitatii South Florida din 2006 a arătat că oamenii care beau trei sau mai multe pahare de suc proaspăt pe săptămână aveau cu 76% mai puține șanse să se îmbolnăvească de Alzheimer. Cantitatea mare de polyphenoli, antioxidanți gsiți în fructe protejează creierul de boală. Opt pahare de apă pe zi sunt și ele extrem de benefice pentru minte, întrucât creierul este 80% apă și dacă nu este hidratat, neuronii nu pot să funcționeze corect.

Râdeţi. Luați-vă o pauză de la problemele cotidiene și râdeți. Citiți bancuri, uitați-vă la filmulețe amuzante. Chiar și anticiparea râsului scade stresul cu 39% până la 70%! Râsul este extrem debun și pentru inimă.

Dormiţi suficient. Somnul este important pentru o stare mentală bună. Memoria se organizează în creier, în timpul somnului. Un studiu al Facultății de Medicină de la Harvard arată că mintea adună bucați separate de informație și le țese împreună în timpul somnului. Doctorii ne sfatuiesc să dormim fix 7 ore!

Nu vă mai uitaţi la TV. O oră de privit la televizor crește riscul de a căpăta Alzheimer cu 1,3%. Așa că doctorii recomandă să vă relaxați la TV maxim două ore pe zi. În schimb, ei propun să citiți cât mai multe cărți.

Folosiţi mirodenii. Atunci când gătiți, folosiți cât mai multe mirodenii la mâncare. Rozmarinul, de exemplu, conține acid carnozic, care reduce riscul de atac cerebral cu 40%! Folosiți cu încredere condimentele, mai ales scorțișoara, șofranul, busuiocul, oregano, cimbrul și salvia.

Studiaţi o limbă străinăNu ezitați să învățați o limbă străină, pentru a evita demența la bătrânețe. Un studiu al Universității York din Toronto arată că oamenii în vârstă care vorbesc mai multe limbi străine au o minte mai clară decât ceilalți.

Spalaţi-vă bine pe dinţi. O gingie inflamată, sângerândă poate sugera o problemă a sănătății. În plus, toate bacteriile care se strâng în gură ajung în sânge și apoi la organele vitale, inclusiv la creier. De aici, și o stare mentală extrem de proastă.

Beţi ceai verde și veți câștiga cu 20% mai multă sănătate mentală, potrivit unui studiu prezentat în The American Journal of ClinicalNutrition.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s