DE CE FOLOSEAU ANTICII VASE DE CUPRU?

 

Cuprul este capabil să distrugă bacteriile și virușii nedoriți. Este interesant că medicina ayurvedică știa acest lucru încă de pe vremea când bacteriile erau o noțiune necunoscută științei. Ayurveda recomandă și astăzi păstrarea apei de băut în vase de cupru.
Egiptenii antici foloseau ulcioare și căldări de cupru pentru a menține apa proaspătă. Chiar și în prezent, pentru serviciul de la Templul lui Shiva din orașul indian Rameswaram se folosesc vase mari, din cupru, pentru a depozita apa adusă din fluviul Gange, spre a-i fi oferită zeului Shiva. Apa păstrată în felul acesta rămâne proaspătă ani la rând.
Potrivit oamenilor de știință, recipientele de cupru pot fi răspunsul în ceea ce privește anihilarea bacteriei E-coli, care trăiește în intestinul omului și al tuturor animalelor cu sânge cald, producând îmbolnăviri grave. Specialiștii britanici au efectuat cercetări în acest sens, iar concluzia experimentelor a fost aceea că ionii de cupru omoară această bacterie periculoasă, performanță nemaiîntâlnită la niciun alt metal, nici măcar la aur.
Un grup de cercetători de la Universitatea din Southampton au pus apă conținând bacterii E-coli în două vase: unul de oțel inoxidabil și altul de cupru. Apoi au analizat zilnic mostre de apă din cele două recipiente. Rezultatul experimentului a fost acela că, în vasul de inox, la temperatura camerei, bacteria E-coli s-a menținut vie timp de luni de zile, în timp ce vasul de cupru a omorât-o în câteva ore. Același experiment, efectuat la 10°C, a dat următoarele rezultate: în vasul de inox, bacteria a trăit 34 de zile, în timp ce în vasul de alamă n-a supraviețuit decât 4 zile.
Așadar, dacă în spitale, restaurante, școli, grădinițe, magazine etc. utilizăm recipiente de cupru pentru depozitarea apei, putem elimina riscul infectării alimentelor cu această bacterie periculoasă. E adevărat că în prezent, vasele de inox sunt folosite aproape exclusiv, atât în localurile publice, cât și acasă, pentru că sunt mai frumoase, mai strălucitoare și mai ușor de întreținut. Cu toate acestea, cuprul este un material mult mai util și mai sănătos, și aceasta nu numai pentru că omoară bacteriile și virușii. Acest metal s-a dovedit a avea mult mai multe proprietăți benefice pentru corpul uman. Iată câteva:
– Întărește sistemul imunitar;
– Ajută organismul să utilizeze fierul din sânge;
– Reduce acțiunea radicalilor liberi asupra țesuturilor, prevenind astfel îmbătrânirea acestora;
– Menține consistența și sănătatea oaselor;
– Ajută la producerea unui pigment vital al pielii, melanina; din acest motiv, apa de cupru este recomandată celor care suferă de vitiligo;
– Ajută la funcționarea optimă a glandei tiroide;
– Accelerează digestia și reduce aciditatea stomacală;
– Mărește fertilitatea la femei;
– Și, nu în ultimul rând, crește potența! Cei interesați sunt sfătuiți să facă ceea ce bărbații indieni fac de mii de ani: să-și cumpere o cană de cupru, s-o umple cu apă în fiecare seară, la culcare și s-o bea dimineața, imediat după trezire. Cuprul din această apă ajunge în celulele corpului, unde este absorbit în aproximativ 45 de minute. De aceea, este recomandat să nu se bea și să nu se mănânce nimic în acest interval.
Cuprul este un mineral indispensabil organismului. El se găsește în toate organele și țesuturile: ficat, creier, inimă, rinichi, mușchi. Lipsa acestui element poate da anemii severe. De aceea, nu neglijați alimentele care îl conțin în cantități importante: stafidele, cerealele (în special grâul), fasolea și mazărea. Dar, în același timp, rețineți că în ziua de azi, cerealele, legumele și fructele cultivate intensiv au un conținut mai scăzut de cupru decât cele crescute natural, din cauza solului sărăcit în minerale.
Atenție: persoanele care iau suplimente cu zinc e bine să știe că acesta împiedică buna absorbție a cuprului provenit din alimente. De aceea, în special acestora li se recomandă folosirea curentă a vaselor de cupru. De asemenea, o alegere excelentă pentru oricine este instalația sanitară cu țevi de cupru. Un pahar de apă băut în fiecare dimineață direct de la robinet ne asigură că nu vom suferi niciodată de deficiență de cupru.
Vorbind despre avantaje, iată și lista afecțiunilor și a bolilor care pot fi prevenite sau ameliorate în urma consumului de alimente cu cupru: alergiile, chelia, leucemia, osteoporoza, ulcerul stomacal, artrita reumatoidă.
În concluzie, cuprul este un mineral vital pentru organismul nostru. Medicii recomandă ca măcar o dată la 2 ani să facem un set de analize, astfel încât lipsa acestuia să fie sesizată din timp, deoarece, fără cupru, sănătatea noastră este în pericol.
Studiul asupra termoconductibilității metalelor arată că cuprul este cel mai bun conductor termic după argint. Vasele de gătit din cupru asigură răspândirea temperaturii aproape instantaneu, în mod egal pe toată suprafaţa oalei de gătit, inclusiv pe pereţii vasului. Conform studiilor, cuprul conduce căldura de 9 ori mai bine decât oţelul inoxidabil (inoxul).
Anunțuri

Știau ei, chinezii, ce știau…

Vechii învățați chinezi cunoșteau orarul organelor. Organismul își trimite întreaga energie către anumite părți ale sale, la un moment dat. S-a demonstrat științific, că cine nu respectă și tulbură repetat ritmul interior se îmbolnăvește mai des și mai repede, iar uneori de boli foarte grave, care nu mai pot fi vindecate, din cauza uzurii organelor.

ORA 6. Este ora la care organismul se trezește, chiar dacă noi vrem să mai lenevim. Începe producția de hormoni a corpului nostru. La această oră aminoacizii, hormonii, zahărul din sânge acționează la capacitate maximă. Ce trebuie evitat la acestă oră? În afară de lenevirea în pat, ALCOOLul și ȚIGĂRIle.

ORA 7. Inima intră în viteza a cincea. Începe producția de hormoni sexuali. Cine preferă sportul făcut dimineața face o greșeală, pentru că inima este suprasolicitată, iar rezultatul este același. La această oră trebuie servit micul dejun, dar înainte este indicat să se bea și un pahar cu apă, pentru a ajuta digestia. (Un pahar de apă băut imediat după trezire, combate constipația).

ORA 8. Organismul tânjește după combustibil. Din nefericire este și ora la care au loc cele mai multe infarcturi și accidente vasculare cerebrale. Este ora ideală, dacă vreți să vă faceți o analiză a sângelui. Dacă o amânați pentru altă oră, compoziția sângelui va fi schimbată din cauza stresului.

ORA 9. Organismul recepționează cel mai slab senzația de durere, este imun față de frică. Chimioterapia și injecțiile trebuie făcute acum, deoarece nu vor fi complicații, iar datorită toleranței sporite a organismului, șansele de vindecare cresc.

ORA 10. Este ora invățatului, creierul este cel mai receptiv. Capacitatea de a lua decizii și de a rezolva probleme este maximă. Temperatura corpului atinge punctul superior. Acum este momentul ideal, pentru a pleca la drum cu mașina, atenția și reflexele sunt mult sporite.

ORA 11. Organismul îți arde grăsimile. Gurmanzii pot consuma orice (totuși, mai cu milă, va rog) după pofta inimii. Cu puțin înaintea prînzului, inima și circulația sanguină se află în momentul lor de varf. Evitați să mergeți la un consult cardiologic, pentru că se poate ca diagnosticul să nu fie cel real.

ORA 12. S-a dus deja jumătate din zi. Organismul este ocupat cu producerea de acizi, iar creierul nu este deloc în formă. Din cauza lipsei de oxigen trebuie să stați în fața unei ferestre deschise. Aerisiți foarte bine încăperile. Rezultatul este benefic. Stomacul este singurul organ cu adevărat activ. Se pregătește pentru a produce sucul gastric și a primi mâncarea.

ORA 13. Scade atenția, totul este programat pentru digestie. Este ora mesei de pranz urmată de o mică relaxare. După masa de prânz bila începe să acționeze, digerând și absorbind lipidele din fluxul intestinal. Cine are probleme, acum trebuie să ia tratamentele specifice, pentru a o activa. Dar mai ales este bine ca prânzul să fie consumat în liniște și fără alte preocupări decât a mânca. Și FĂRĂ NERVI! Mâncarea se servește în liniște și armonie.

ORA 14. Forța vitală este foarte scăzută. Organismul trebuie să se odihnească.

ORA 15. Creierul se pune din nou în mișcare. Ne putem continua în forță activitatea. Atenția și puterea de concentrare sunt în formă maximă. Daca aveți de lucru pentru acasă acum este momentul.

ORA 16. Trezirea creierului este urmată de revitalizarea corpului, dispus să intre în funcțiune. Este ora ideală pentru un program de exerciții fizice. Plămânii și căile respiratorii sunt larg deschise. Faceți o plimbare în aer liber. La această oră acționează cel mai bine remediile pentru stomac.

ORA 17. Mâinile simt nevoia să intre în funcțiune. Oamenii de afaceri au o putere de convingere neobisnuită, pictorii fac minuni, scamatorii se simt în formă. Sportivii știu deja, cine se antrenează sau concurează, obține acum cele mai bune rezultate. La acestă oră se înregistrează cele mai multe recorduri sportive.

ORA 18. Este ora activităților culturale. Simțurile sunt foarte ascuțite în acest moment al zilei. Papilele gustative și simțurile olfactive sunt la cote maxime. Este momentul de maximă activitate în ceea ce privește creșterea unghiilor și a părului. Corpul este însă puțin obosit. Nervii reacționează la durere sau furie.

ORA 19. Organismul este cel mai dispus să accepte tratamente, iar pielea tânjeste dupa îngrijire, porii pielii se deschid și asimilează produsele cosmetice. Dar atenție, scade tensiunea.

Ora 20. Cresc capacitățile vizuale. Este momentul să alegeți materialele și modelele vestimentare. Ultima masă a zilei nu trebuie luată mai târziu de ora 20, deoarece corpul reacționează deja într-un ritm redus. Ficatul înregistrează o activitate intensă, astfel băuturile alcoolice fiind mai bine tolerate la ora aceasta.

ORA 21. Scade temperatura corpului și metabolismul. Nu se mai asimileaza niciun aliment. Mâncarea rămâne nedigerată sau digerată pe jumătate. Doar stomacul și ficatul mai lucrează.

ORA 22. Ficatul nu mai lucrează. Stop fumatului, având în vedere pauza ce survine în funcționarea ficatului, și organismul absoarbe toată nicotina nefiltrată.

ORA 23. Începem să visăm cu ochii deschiși. De la această oră corpul se liniștește. Nervul parasimpatic, responsabil cu acest lucru, reduce schimbul de substanțe, tensiunea, temperatura, activitatea cardiacă la minim. Producția de cortizol, hormonul stresului, este oprita. Femeile, dacă vor să fie frumoase, trebuie să doarmă, la această oră, pentru că acum începe procesul de regenerare a celulelor pielii.

ORA 24. După perioada maximă din activitatea sa, organismul se autoreglează la minim pe scala sa de funcționare și se programează pentru maine. Este obligatoriu ca acestă oră să ne găsească într-un somn profund.

 

Noaptea, între orele 2 și 4, toate simțurile sunt în stare de inhibiție. ATENȚIE, este perioada catastrofelor de tot felul, a accidentelor rutiere, a naufragiilor și a accidentelor de muncă. Mai bine stați acasă și plecați la drum la o oră favorabilă.

Între ora 3 și 5 scade tensiunea arterială. Dimineața reținem mai ușor informațiile, dar pentru a le păstra în memorie pe termen lung trebuiesc repetate după-amiaza.

 

Ritmurile ceasului biologic:

ORELE 23-01. Perioada de maximă activitate a vezicii biliare. Cei care au probleme cu acest organ, în această perioadă se trezesc din somn sau nu pot adormi.

ORELE 01-03. Se activează ficatul. În această perioadă oxigenarea creierului este minimă. Cei care suferă de afecţiuni hepatice au un somn zbuciumat, sau chiar se trezesc în această perioadă. Ficatul şi vezica biliară fiind organe pereche, şi cei suferinzi de afecţiuni biliare prezintă aceleași simptome.

În această perioadă nu se recomandă fumatul, consumul de cafea, alimente grase și băuturi alcoolice.

ORELE 03-05. Se activează plămânii, deci în această perioadă fumătorii, bolnavii de astm, cei răciți sau cu alte afecțiuni ale aparatului respirator se trezesc din somn, sau au un somn zbuciumat, neodihnitor. Acesti bolnavi sunt copleșiti de senzația de teamă și nesiguranță…

ORELE 05-07. Este perioada de activitate maximă a intestinului gros. Este perioada în care majoritatea oamenilor merg la toaletă. Se recomandă evitarea stresului și grabei în această perioadă. Cei bolnavi cu acest organ se simt de obicei mai rău decât în cursul zilei. Se recomandă consumul de ceaiuri din plante medicinale.

ORELE 07-09. Începe activitatea maxima a stomacului. Se va evita expunerea corpului la frig sau dușuri reci, este mai indicat un mediu cald. Se recomandă administrarea de vitamine.

ORELE 09-11. Splina și pancreasul sunt la activitate maximă. Este total contraindicat consumul de alcool. Se recomandă consumul de fructe și miere de albine (singura perioada din zi, cand organismul poate digera fără efort dulciurile). Se va evita efortul fizic! Disponibilitatea însă, la efort psihic și intelectual este maximă. Așadar, treceti la învățat!

Fie să țineți cont de aceste indicații. Încercați și vedeți că viața vă va fi din ce în ce mai frumoasă și voi, mult mai sănătoși.

Cu drag.
Ștefania

Despre mintea umană

  Armonia în familie trebuie să dureze ”până când moartea ne va desparți”. Când unul dintre soți este bolnav celălat suferă iar armonia se diminuează, în cele mai multe cazuri. În altele, partenerii care veghează pe cel bolnav se dovedesc extrem de capabili pentru a întreține o atmosferă echilibrată în familie și astfel armonia între soți și cu restul familiei nu are de suferit.

  Pentru a ne ajuta să avem o minte sănătoasă și chiar și un corp sănătos vă propun să citiți (și să aplicați) ceea ce veți descoperi de-a lungul următorului articol. Succes!

  Mintea umană funcţionează cel mai eficient în jurul vârstei de 50 de ani, nu în tinereţe. Corpul şi creierul nu îmbătrânesc în acelaşi ritm. Dimpotrivă, puterea minţii creşte odată cu vârsta, arată studiile.

  Chiar este creierul condamnat la degradare?, se întreabă Barbara Strauch, jurnalist la „The New York Times” şi autoare a cărţii „Viaţa secretă a creierului adulţilor: Descoperiţi talentele surprinzătoare ale minţii de la vârsta mijlocie”.
  A descoperit că este înconjurată de oameni de vârstă similară care, deşi nu-şi puteau aminti numele restaurantului la care au mâncat sau al cărţii pe care tocmai o terminaseră de citit, puteau să coordoneze afaceri pe continente diferite, scrie Strauch în cartea ei, citată de „The Daily Mail”.
  Cercetătorii – sociologi, psihologi şi neurologi – au descoperit însă că, în cazul unei persoane ajunsă la vârsta a doua, creierulnu se comportă ca restul corpului. Este adevărat că memoria este afectată, la fel şi alte funcţii ale creierului legate de motricitate. Pe de altăparte, creşte abilitatea de a lua decizii corecte despre lumea din jur.
  Cercetătorii au folosit rezonanţa magnetică pentru a analiza efectele îmbătrânirii şi au constatat că celulele creierului nu se împuţinează subit. Dimpotrivă, creierul se adaptează şi le permite persoanelor trecute de 50 de ani să-l folosească mult mai eficient. Astfel,dacă tinerii folosesc pe rând cele două emisfere ale creierului, persoanele în vârstă reuşesc să le utilizeze simultan.
  De asemenea, se îmbunătăţesc capacităţile cognitive, după cum demonstrează un studiu care a urmărit evoluţia vieţii a 6.000 de americani timp de 40 de ani.
  Testele de vocabular, memorie, aritmetică, orientare spaţială, viteză de reacţie şi logică au demonstrat că oamenii cu vârste între 40 şi 60 de ani au obţinut rezultate mai bune decât cei de 20 de ani.
  Bărbaţii au avut cele mai bune rezultate în jurul vârstei de 50 de ani, pe când la femei, abilităţile s-au îmbunătăţit şi după vârsta de 60 de ani. Chiar şi abilităţile sociale şi capacitatea de a judeca corect oamenii şi situaţiile cresc odată cu vârsta.

  Partea creierului responsabilă cu emoţiile umane se micşorează mai lent decât celelalte zone.
  Un studiu realizat de Universitatea Harvard demonstrează că oamenii trecuţi de 50 de ani iau şi cele mai bune decizii financiare.
  Nu în ultimul rând, studiile contrazic şi teoria conform căreia îmbătrânirea aduce după ea dezamăgire şi depresii. Se pare că, pe măsură ce îmbătrânim, reacţionăm altfel la necazuri, creierul reuşeşte să se programeze să accentueze aspectele pozitive şi să le elimine pe cele negative.

Vreţi să aveţi o minte clară şi la bătrâneţe ?

Există metode de a vă menține creierul tânăr. Din păcate, mintea mai bună nu se poate obține odată cu vârsta, ci din contră, pierdem din ea, cu fiecare an ce trece. Cercetătorii au aflat însă că există diverse metode prin care putem opri declinul minții. Iată câteva dintre acestea:

Dansaţi. „Puține activități stimulează creierul așa de bine ca dansul!”, spune doctorul Daniel Amen, autorul cărții „O minte minunată la orice vârstă”. „Dansul necesită totul, de la coordonare și organizare, la planificare și judecată”, a mai scris acesta. Același lucru este valabil și pentru artele marțiale. Ambele cer poziționarea diferitelor părți ale corpului simultan și în sincron.

Mergeţi la fitness. Sportul creează celule noi într-o zonă a creierului vitală memoriei. Cercetătorii de la Universitatea Columbia au măsurat volumul sângelui din creierul adulților care merg la sală de patru ori pe săptămână, timp de patru luni și au descoperit că toată această activitate duce la producerea mai multor neuroni.

Mâncaţi ouă. Micul dejun ideal este un ou, potrivit medicului Larry McLeary, autorul programului „Încredere în creier”. Oul conține vitamina B, care obligă celulele nervoase să ardă glucoza, cea mai importantă sursă de energie a creierului. Oul mai conține și antioxidanți, care protejeaz neuronii de stricăciuni, și acizi grași omega-3, care mențin impulsurile nervoase la ritmuri optime.

Mâncaţi, de asemenea, multe fructe şi legume şi evitaţi mâncărurile grase, care diminuează abilitatea celulelor nervoase de a comunica între ele.

Fiţi activi. Nu deveniți leneși, pentru că dăunează grav sănătății. Implicați-vă tot timpul în diverse activități, pentru a vă menține mintea alertă.

Hidrataţi-vă mintea. Un studiu al Universitatii South Florida din 2006 a arătat că oamenii care beau trei sau mai multe pahare de suc proaspăt pe săptămână aveau cu 76% mai puține șanse să se îmbolnăvească de Alzheimer. Cantitatea mare de polyphenoli, antioxidanți gsiți în fructe protejează creierul de boală. Opt pahare de apă pe zi sunt și ele extrem de benefice pentru minte, întrucât creierul este 80% apă și dacă nu este hidratat, neuronii nu pot să funcționeze corect.

Râdeţi. Luați-vă o pauză de la problemele cotidiene și râdeți. Citiți bancuri, uitați-vă la filmulețe amuzante. Chiar și anticiparea râsului scade stresul cu 39% până la 70%! Râsul este extrem debun și pentru inimă.

Dormiţi suficient. Somnul este important pentru o stare mentală bună. Memoria se organizează în creier, în timpul somnului. Un studiu al Facultății de Medicină de la Harvard arată că mintea adună bucați separate de informație și le țese împreună în timpul somnului. Doctorii ne sfatuiesc să dormim fix 7 ore!

Nu vă mai uitaţi la TV. O oră de privit la televizor crește riscul de a căpăta Alzheimer cu 1,3%. Așa că doctorii recomandă să vă relaxați la TV maxim două ore pe zi. În schimb, ei propun să citiți cât mai multe cărți.

Folosiţi mirodenii. Atunci când gătiți, folosiți cât mai multe mirodenii la mâncare. Rozmarinul, de exemplu, conține acid carnozic, care reduce riscul de atac cerebral cu 40%! Folosiți cu încredere condimentele, mai ales scorțișoara, șofranul, busuiocul, oregano, cimbrul și salvia.

Studiaţi o limbă străinăNu ezitați să învățați o limbă străină, pentru a evita demența la bătrânețe. Un studiu al Universității York din Toronto arată că oamenii în vârstă care vorbesc mai multe limbi străine au o minte mai clară decât ceilalți.

Spalaţi-vă bine pe dinţi. O gingie inflamată, sângerândă poate sugera o problemă a sănătății. În plus, toate bacteriile care se strâng în gură ajung în sânge și apoi la organele vitale, inclusiv la creier. De aici, și o stare mentală extrem de proastă.

Beţi ceai verde și veți câștiga cu 20% mai multă sănătate mentală, potrivit unui studiu prezentat în The American Journal of ClinicalNutrition.